Az Oscar- és Grammy-díjas francia zeneszerző, Michel Legrand idén lenne kilencvenéves. Kétség nem fér hozzá, hogy filmzenék és musicalek egyik legjelentősebb komponistája volt. Munkássága azonban nem korlátozódott a filmszínházak falai közé, hiszen műveit számtalan – különböző műfajban alkotó – muzsikus feldolgozta. Természetesen nem maradtak ki a sorból a jazz jelentős alakjai sem. Felsorolni is lehetetlen lenne, hogy az improvizációs muzsika világából hányan fordultak egy-egy Legrand-dalhoz kiindulási alapként. Hogy csak néhány példát említsünk: Miles Davis, Oscar Peterson vagy Bill Evans ilyen zenész volt.
Ezúttal a hazai jazz egyik nagyágyúja, Oláh Kálmán döntött úgy, hogy tizenegy Michel Legrand-dal feldolgozásával meséli el, mit jelentenek számára a francia mester melódiái. Ahogyan azt megszokhattuk, Oláh nem „csak” zongoristaként mutatja meg lenyűgöző tudását: a hangszerelés is – amely új, értő és érző – az ő nevéhez fűződik. A sajátos hangzást most két különböző műfajból érkező énekesnőre álmodta meg, Miklósa Erika és Tóth Vera találkozása igazi zenei csemegét ígér. A jazz-zenekar vezetője a világhírű dobos, Balázs Elemér, hozzájuk csatlakozik a Budafoki Dohnányi Zenekar, hogy a Michael Legrand Songbook így válhasson igazi kuriózummá. Cherbourg-i esernyők, Yentl, A Thomas Crown-ügy, és még sorolhatnánk. Ugye mind-mind ismerős? Szerettük a filmeket és zenéjüket egyaránt. Gyakran előfordul, hogy csak úgy eszünkbe jut valamelyik dallam, és a buszon, a villamoson vagy séta közben elkezdjük dúdolni. Most ezeket a kedvenceket hallhatjuk újragondolva nagyszerű zenészek és énekesek előadásában, Oláh Kálmán páratlan hangszerelésében.
Rendező: Zsidó Művészeti Napok, Brice Management