A koncerten legelsőként az est karmestere, Guido Mancusi Klangfiguren für Orchester című műve csendül fel. A cím (Hangzás-alakzatok) a zene, a hangszerelés, a dallamok játékosságára utal, a különböző harmóniák tánca vezeti át a hallgatót egyik táncvilágból a másikba.
Ezt követi Ravel talán leghosszabb és legszenvedélyesebb műve, a Daphnis és Chloé hatalmas zenekari apparátussal, burjánzó harmóniákkal fejezi ki a szélsőséges érzelmeket, eleveníti meg az ókori görög szerelmi történetet. A pazar impresszionista szimfonikus műből Ravel két zenekari szvitet is készített, amelyek azóta gyakran szólalnak meg a koncertpódiumokon.
A Nápolyban játszódó, Pulcinella szerelmi viszonyait elmesélő történet egy igazi vígjáték, tele a commedia dell’arte elemeivel, az olasz improvizált színház alapfiguráival. A tételek felváltva humorosak, líraiak és gúnyos romantikusak, a nápolyi leányzók – akik csábító táncaikkal magukhoz akarják csalni a sunyi Pulcinellát – különféle trükkjeire fókuszálnak. A Pulcinella nevű ravasz fiúval nem gyakran találkozunk a magyarországi színpadokon, így annál rendkívülibb, hogy ennek a bájos műnek a zenéjére készített koregoráfiát Feledi János a BDZ előadása számára.
Feledi János koreográfussal készült interjúnkat ide kattintva olvashatja: https://bdz.hu/friss-osszmuveszeti-modern-es-archaikus/