Kedves Közönségünk!
A múlt héten bejelentett szigorítások okán a Zeneakadémia március 31-ig nem rendez koncerteket. Emiatt a március 14-ére tervezett Megérhető zene sorozatunk „A szimfonikus költemény születése” című hangversenyét nem tudjuk megtartani, online közvetíteni. A Zeneakadémia tájékoztatóját az elmaradt koncertekről ide kattintva olvashatja.
A koncert pótlásának lehetőségein még dolgozunk.
Az elmaradt hangversenyre szóló érvényes jegyének, bérlethányadának árát az alábbi űrlap kitöltésével igényelheti vissza.
Köszönjük türelmét és megértését!
——————————————————————————————————————————————————–
A Megérthető zene sorozatunk mai előadásán a szimfonikus költemény jellegzetességeivel foglalkozunk.
A szimfonikus költemény a 19. század második felének jellegzetes műfaja. Közvetlen előzményei közé tartoznak azok az operanyitányok (programnyitányok), amelyekben a nyitány maga már tartalmazza az opera legfontosabb zenei motívumait, karaktereit.
A szimfonikus költemény hátterében egyrészt mindig egy program rejlik, amelyet a szerző adott esetben utólag fogalmaz meg, másrészt felfedezhető benne a romanticizáló eszméket hirdető irodalom hatása, melynek általános érvényű gondolatai (élet-halál, elkárhozás-megdicsőülés) bőséges inspirációt adnak a zenei kifejezésre.
Mai előadásunkon megmutatunk egy jellegzetes programnyitányt, a Tannhäusert, amely magába sűríti az opera legfontosabb motívumait, majd a szimfonikus költemény műfajának egyik alapvetését, a Les Préludes-öt ismertetjük meg kedves közönségünkkel.