Carl Orff-Juronics: Carmina Burana
táncjáték egy felvonásban
táncjáték egy felvonásban
Filmzene koncert az Európai Kórusversenyen (Graz, Ausztria)
Sting legnagyobb slágereit adja elő szimfonikus hangszerelésben, a Budafoki Dohnányi Zenekarral!
Örömmel jelentjük be, hogy Sting és szimfonikus zenekari kísérete nyáron visszatér különleges turnéjával Európába. A koncertsorozat a teltházas észak-amerikai, európai és ausztrál körút után idén folytatódik Francia-, Német- és Olaszországban, illetve Kelet-Európában.
„Egy kiváló előadás.” – Bild Hamburg
„Sting nagyzenekarral maga a varázslat.” – La Stampa
„…minden részletében abszolút tökéletes… az eszményi előadás.” – Pravda
„Sting dübörgő vastapsos teltházat csinált Budapesten, jól működött a szimfonikusokkal keresztezetett popzene.” – index.hu
„Felső kategória, minden értelemben.” – A-Listed UK
Sting változatos és illusztris karrierjének – amely elképesztő mennyiségű slágerlistás dalt, számtalan elismerést és közel 100 millió eladott lemezt produkált – legnagyobb slágereit és legszebb dalait dolgozták át vadonatúj köntösben erre a turnéra; Jorge Calandrelli, David Hartley, Michel Legrand, Rob Mathes, Vince Mendoza, Steven Mercurio, Bill Ross, Robert Sadin és Nicola Tescari hangszerelésében.
Olyan művek csendülnek fel a koncerteken, mint a Roxanne, Next To You, Every Little Thing She Does Is Magic, Every Breath You Take, illetve szólókarrierje legnagyobb kedvencei: Englishman In New York, Fragile, Russians, If I Ever Lose My Faith In You, Fields Of Gold vagy a Desert Rose.
Ezen a koncerten a Budafoki Dohnányi Zenekarhoz csatlakozik még Dominic Miller (hosszú ideje Sting állandó gitárosa), Rhani Krija (már jó ideje Sting ütőhangszer-virtuóza), Jo Lawry vokalista és Ira Coleman basszusgitáros.
Sting legnagyobb slágereit adja elő szimfonikus hangszerelésben, a Budafoki Dohnányi Zenekarral!
Örömmel jelentjük be, hogy Sting és szimfonikus zenekari kísérete nyáron visszatér különleges turnéjával Európába. A koncertsorozat a teltházas észak-amerikai, európai és ausztrál körút után idén folytatódik Francia-, Német- és Olaszországban, illetve Kelet-Európában.
„Egy kiváló előadás.” – Bild Hamburg
„Sting nagyzenekarral maga a varázslat.” – La Stampa
„…minden részletében abszolút tökéletes… az eszményi előadás.” – Pravda
„Sting dübörgő vastapsos teltházat csinált Budapesten, jól működött a szimfonikusokkal keresztezetett popzene.” – index.hu
„Felső kategória, minden értelemben.” – A-Listed UK
Sting változatos és illusztris karrierjének – amely elképesztő mennyiségű slágerlistás dalt, számtalan elismerést és közel 100 millió eladott lemezt produkált – legnagyobb slágereit és legszebb dalait dolgozták át vadonatúj köntösben erre a turnéra; Jorge Calandrelli, David Hartley, Michel Legrand, Rob Mathes, Vince Mendoza, Steven Mercurio, Bill Ross, Robert Sadin és Nicola Tescari hangszerelésében.
Olyan művek csendülnek fel a koncerteken, mint a Roxanne, Next To You, Every Little Thing She Does Is Magic, Every Breath You Take, illetve szólókarrierje legnagyobb kedvencei: Englishman In New York, Fragile, Russians, If I Ever Lose My Faith In You, Fields Of Gold vagy a Desert Rose.
Ezen a koncerten a Budafoki Dohnányi Zenekarhoz csatlakozik még Dominic Miller (hosszú ideje Sting állandó gitárosa), Rhani Krija (már jó ideje Sting ütőhangszer-virtuóza), Jo Lawry vokalista és Ira Coleman basszusgitáros.
ÉNEKEL AZ ORSZÁG
Az Énekel az ország egy negyedszázados hagyománnyal rendelkező sorozat, mely mára a magyarországi kórusok egyik legsikeresebb országos rendezvényévé nőtte ki magát. A vállalkozás a magyar zenei életben párját ritkítóan sikeres kezdeményezés, amelyben a legkülönbözőbb korú és képzettségű zenebarátok gyűlnek össze az ország minden részéről, hogy az oratóriumirodalom legnagyobb alkotásait közösen előadhassák. A koncert során maradandó zenei élménnyel gazdagodnak a résztvevők és a közönség is.
Rossini Olasz nő Algírban címû operáját Velencében, a San Benedetto színházban mutatták be, 1813-ban. Itt a fokozást már a lassú bevezetés során alkalmazza Rossini, majd a gyors tételben nagyobb formai egységre törekedve csipke-finom és elragadóan szellemes zenei anyagába nagyszabású crescendót épít, jóval szervesebben és egységesebben, mint korábbi nyitányainál. Hangszerelése is áttörtebbé válik; a zenekar egyes hangszerei olykor rövid szólókkal szerepelnek. A befejezés itt is a ragyogó C-dúr hangzás harsogó diadalát zengi. Mozart 1778-ban, Párizsban ismerkedett meg Johann Samuel Schröter op. 3-as zongoraversenyével, ahol a zongorát nem egy zenekar, hanem egy vonósnégyes kísérte. További Schröter alkotásokat is megismerve Mozartot annyira elbűvölte a szerző műveinek szépsége, hogy egyes darabjaihoz még kadenciát is írt. Hogy az 1782-83-as években, amikor Mozart megírta első három „bécsi” zongoraversenyét (K 413 F-dúr, K 414 A-dúr, K 415 Cdúr), a schröteri ideált követte-e, nem tudni; mindenesetre e három versenyműben kétféle lehetõséget kínál a darabok bemutatására: vonósnégyessel, illetve vonószenekarral.
A sorozat harmadik és egyben legtündöklőbb, mégis leghagyományosabb darabja, a ma este hallható C-dúr zongoraverseny esetében még trombiták és timpani is társul az előadói apparátushoz, bár önálló szerephez nem igazán jutnak a versenyműben. E három darabjával Mozart végre eltalálta a bécsiek ízlését: „a koncertek a nehéz és a könnyű határán mozognak; helyenként csak a zeneértők számára követhetőek, ám a zeneileg kevésbé kiműveltek is szeretni fogják, anélkül, hogy tudnák, miért…“ – írta Mozart édesapjának 1783-ban. A ma este felhangzó C-dúr zongoraversenyt, melynek utolsó, játékos tételében már Papageno 6/8-os témáját is előrevetíti a szerző, Kocsis Zoltán előadásában és vezényletével hallhatják.
Rachmaninov II. szimfóniája, az első tétel egy részének kivételével, Drezdában keletkezett. Rachmaninov családjával együtt költözött ide 1906 novemberében. Így távolról szemlélhette a zűrzavaros orosz belpolitikai helyzetet, és itt végre megszabadult megterhelő, energiáit felemésztő opera-karmesteri feladataitól is. A család kényelmes lakást bérelt, és Rachmaninov ideje legnagyobb részét végre a komponálásnak szentelhette.
A bemutató mindkét helyszínén a szerző vezényelt, a mű szép sikert aratott, bár az előadás korántsem volt tökéletes. Rachmaninov a saját maga által előírt tempóknál némileg lassabban vezényelt, és ragaszkodott az elsõ tétel expozíciójának megismétléséhez. Így a darab előadása több mint egy óráig tartott. Évekkel később a szerző, praktikus szempontok által vezérelve, de korántsem jókedvében, megrövidítette a mûvet, de szerencsére ez a változat nem gyökeresedett meg a repertoárban. Ami pedig az ismétlést illeti, napjaink karmesterei általában eltekintenek tõle.
15. rész SZIMFONIKUS ZENE
A 20. század zenéjének legnépszerűbb megjelenési formája a szimfonikus zene. Hollerung Gábor arról is beszél a Zenedoboz SZIMFONIKUS ZENE című epizódjában, hogyan reformálta meg Berlioz a zenekari hangzást, hogyan alakultak újszerű játékmódok és hangszer-kombinációk, szélesítve a zenei kifejezés skáláját. A 21. század elsősorban a szimfonikus zene matériájában hozott újat. A zenekari hangzás megdicsőüléseként pedig megjelent a filmzene, mint mára már lassan önállósodó koncert-zenei műfaj.
Hollerung Gábor ismeretterjesztő zenetanodája epizódonként egy-egy zenei témát taglal, felölelve a zenetörténet teljes spektrumát. A tizenkét perces részekből álló előadás-sorozat negyven epizódon keresztül, akár tízéves kortól élvezhető, színes, változatos módon avatja be nézőit a zene teljességébe.
A sorozatról további információkat itt talál:
bdz.hu/zenedoboz/
13. rész KAMARAZENE
Hollerung Gábor ismeretterjesztő zenetanodája epizódonként egy-egy zenei témát taglal, felölelve a zenetörténet teljes spektrumát. A tizenkét perces részekből álló előadás-sorozat negyven epizódon keresztül, akár tízéves kortól élvezhető, színes, változatos módon avatja be nézőit a zene teljességébe.
A sorozatról további információkat itt talál:
bdz.hu/zenedoboz/