A Budafoki Dohnányi Zenekar estjén szereplő művek a világ folyásával, az emberi útkereséssel és a luciferi szellem jelenségével, jelentőségével foglalkoznak. A közönség olyan alkotásokkal találkozhat, mint Strauss Nietzsche korszakos munkája nyomán írt szimfonikus műve, Milton hasonló szellemiséget sugárzó epikus költeménye vagy Gyöngyösi Levente darabja, mely nemzeti klasszikusunk, Madách Tragédiája nyomán született.
Gyöngyösi Levente négyrészesre tervezett szcenírozott oratóriuma, a Tragœdia Temporis első része a Teremtést, az első emberpár édenkerti életét és a paradicsomból való kitaszíttatását meséli el. A műben megragadható a zeneszerzőre olyannyira jellemző kommunikatív jelleg; különlegessége, hogy a darab főszereplőjét nem találjuk meg Madách művében: ő egy gyermek, egy angyali személy, aki már az Úr oldalán volt a Teremtés előtt is. Az Úr valódi szereplőként vesz részt a történetben, vitába száll Luciferrel és kommentálja az első emberpár cselekedeteit.
A paradicsomban játszódó jelenetekben a természet hangjai szólalnak meg. Nem más ez, mint a szépség zenei megfogalmazása, a szerző itt az Édenkert tiszta gyönyörűségét jeleníti meg. Az első emberpár egymásra találásában, szerelmi jelenetében éteri hangú, szinte naiv zenét ír. A mű a 2020-as Müpa Zeneműpályázat díjazott alkotása, mely ősbemutatóként szólal meg.
A program a 10. Színházi Olimpia részeként valósul meg.