Mai karácsonyi koncertünk első részében Bach két remekművét hallgathatják meg. Először a d-moll kettősversenyben zenekarunk két kiváló hegedűse, Berán Gábor koncertmester és Kalla-Tóta Hajnalka hegedű szólamvezető játssza a szólót. Ez a mű Bach egyik legnépszerűbb műve, és kiváló példája az olasz stílusú barokk versenyműveknek.
A h-moll szvit Bach zenekari szvitjei közül különválik, különösen, ami a hangszerelést illeti. Ebben a műben csak egy fuvola társul a vonósokhoz, s tele van a fuvolára írt szóló részekkel. Mai koncertünkön Réman Zsófia játssza a szólókat.
A szvit tételei: A kezdő, pontozott ritmusú Ouverture tételében a vonósok méltóságteljes kísérete fölött a fuvola szól, majd a lassú rész után egy gyors „koncertáló-fúga” követi, ezután pedig a kezdő zenei anyaggal tér vissza, s ezzel adja meg Bach az Ouverture keretét. A Rondeau cím utal a felépítésre (kisrondó), ugyanakkor a szó eredeti körtánc jelentésére is. A Sarabande Bachnál a mű lassú tételének a szerepét tölti be. A felső szólam (hegedű-fuvola) témáját a basszus kvintkánonban imitálja. Ezután egy mozgalmasabb Bourrée tétel következik, majd egy karakteres Polonaise tánc. A rövid menüett tétel után a h-moll szvitet a virtuóz és jól ismert Badinerie (jelentése: tréfálkozás/fecsegés) tétel zárja.
A koncert második részében Vivaldi számos Gloriája közül a leghíresebb hangzik fel, amelyben hol a hagyományos egyházzenei gondolkodásra, hol Vivaldi virtuóz concertóinak világára, hol az éppen első virágzását élő olasz opera világára ismerhetünk rá.